Om Clarks Norge

Clarks Norge drives av Brand Shoe AS. Vi er et av norges ledende skoagenturer og representerer flere internasjonale og markedsledende skomerker, hvorav Clarks er et av våre største varemerker. Kanskje ikke så rart, siden Clarks tross alt er verdens mest solgte skomerke utenom sport.
Med over 40 år i yrket har vi opparbeidet solid erfaring og kompetanse om norsk skobransje. Det skal komme deg som kunde tilgode! Så ikke nøl med å kontakte oss om det er noe vi kan hjelpe deg med!

Vi har laget denne websiden, som en ressurs for skobutikker og andre som ønsker mer utfyllende informasjon om Clarks. Har du tips til hvordan vi kan gjøre websiden enda bedre for deg, så setter vi stor pris på om du sender oss noen ord på e-post.

Fakta om Clarks | Brand Shoe AS | Forhandlere | Kontakt oss

Om C&J Clark International

Clarks ble etablert i 1825 og har siden vært på en spennende og utviklende reise, både som skoprodusent og merkevare. Nesten 200 år etter at brødrene Cyrus og James Clark startet det hele, har bedriften vokst til noe mye mer enn Clark's brødrene noe gang kunne ha forestilt seg. I dag er Clarks verdens ledende produsent av hverdagssko, med design, utvikling, produksjon og salg av over 55 millioner par sko hvert år. Clarks har allerede en solid plass på den internasjonale arenaen, men har satt seg ambisiøse mål om fortsatt vekst og om å styrke sin posisjon, ikke bare innen hverdagssko, men også som verdens ledende skomerke.
Clarks hovedkontor i Somerset i England er selve kjernen i bedriftens globale virksomhet og senter for alle støttefunksjonene som drifter og støtter opp om Clarks’ globale infrastruktur og forretning. Clarks har også regionale hovedkontor i USA, Europa og Kina, samt støttefunksjoner i alle markeder der Clarks er tilgjengelig. Clarks-gruppen er bevisst på at hvert marked må ha frihet til å bruke sin lokale kunnskap og erfaring for å møte sine kunders behov, samtidig som Clarks sikrer effektive bidrag fra selskapets støttefunksjoner underveis.

Hvor vi er på vei
Kort sagt, vi skal posisjonere Clarks som verdens ledende skomerke. Et varemerke, tilgjengelig i alle verdens hjørner. Derfor har vi utviklet en revolusjonerende strategi for våre arbeidsmetoder. For at Clarks skal kunne oppnå sine mål om fortsatt vekst, erkjenner vi at våre salgs- og distribusjonsnettverk trenger de rette støttestrukturene. Clarks vil gjøre kontinuerlige investeringer innen operasjonell og teknologisk infrastruktur som sikrer en effektiv og fokusert global forretningsdrift. Clarks internasjonale franchise-program er også i vekst og Clarks har som mål å åpne 100 butikker, hvert år de neste årene.
Innovasjon vil alltid være kjernen i Clarks aktiviteter; med Clarks visjonære arv, introduserer vi spennende og nye produkter for nye internasjonale kunder. Clarks vil alltid være på utkikk etter «det neste store», det være seg nye produktgrupper, ny skoteknologi eller modige og kreative samarbeidspartnere slik som Orla Kiely, Maria Portas og Laura Ashley.
Selv om verden er i kontinuerlig endring og innovasjon er et kjennetegn ved Clarks, så vil selskapet aldri miste grepet om de verdiene som har gjort Clarks til hva det er i dag og som har vært sentrale for Clarks suksess de siste 189 år. Selskapet er fortsatt familiedrevet og har en grunnleggende tro på å behandle kunder, samarbeidspartnere og leverandører med ærlighet, integritet og respekt. Vår arv inspirerer oss til å bevege oss fremover med konstant vekst og innovasjon.
Om merket

Etablert i 1825. Clarks er verdens eldste skoprodusent, og verdens mest solgte skomerke utenom sport. Merket er kjent for funksjon-, stil og motesko med høy komfort og kvalitet. Et stort og unikt utvalg sko til barn, dame og herre som tar hensyn til fotens form og funksjoner, med gode pusteegenskaper har vært med på å gjøre Clarks til en verdenssuksess. Innen bransjen er Clarks også kjent for flere skodesign og teknologipatenter. Clarks besitter en av verdens største kunnskapsbaser om føtter og skoproduksjon og innovasjonsavdelingen jobber stadig for å utvikle bedre skoteknologi. Bruk av fornybare materialer, og samfunnsansvar er høyt prioritert.
Det handler om stil uten kompromiss. Nyt hvert trinn!


LES MER: Fakta om Clarks|Historien fra 1825 til i dag|Teknologi / Mote & Komfort|Miljø- & samfunnsansvar|Kvalitet - Slik skapes en Clarks-sko